Pertemuan Semula

Berjanji dengan kaum yang bernama laki ni memang perit. Kalau gadis banyak menghabiskan masa di depan cermin, kaum laki pulak lebih banyak menghabiskan masa di atas tilam. Kalau ada yang berkata "On da way", mungkin masa itu dia baru bangun dari tidur dan baru nak capai tuala untuk pergi mandi. Aku rasa lebih berbaloi menunggu lama gadis bersiap sekurang-kurangnya nanti, ada jugak hasilnya untuk aku.


Menghirup Mocha Frappuccinno sambil lepak di Starbuck,  The Curve. Mata aku  liar memandang gadis-gadis yang lalu lalang di situ. Ada yang sedap mata memandang, ada juga yang menyakitkan mata memandang. Paha besar, perut besar, itu pun masih ada hati nak pakai ketat-ketat. Lebih baik aku tengok makcik cleaner yang lalu. Kalau yang lalu itu wanita yang berpakaian lengkap sebagai seorang muslimah, aku akan tunduk hormat. Prinsip hidup aku sebagai lelaki liar tak akan mengganggu wanita yang berpakaian begini. Tetapi kalau dibelakang manusia yang lain perangai mereka lebih tidak senonoh, itu aku tak tahu. Yang penting, mereka telah menutup diri mereka dari pandangan mata liar aku. Mereka juga telah membantutkan niat aku untuk menghampiri mereka.


Di sini ramai jugak minah mat saleh yang lepak dok minum. Boleh jugak aku cuci mata aku yang tidak berapa fresh sebab terpaksa tidur lewat semalam kerana terpaksa membuat overtime. Salah aku jugak, cari pasal nak pergi ke kelab malam yang seterusnya membawa ke toilet, kereta, ruang tamu, meja makan dan berakhir di katil sendiri. Nafsu makan boleh lagi aku tahan, nafsu yang itu agak sukar nak di kawal. 

Hampir sejam aku menunggu mamat tuh, air tadi pun dah hampir nak habis aku hirup. Dalam hati aku dah bebal rasa nak balik, sumpah seranah aku tak tahu dah berapa jela kalau nak di catatkan. Dalam aku baru nak bangun untuk beredar dari situ, tiba-tiba aku mendapat satu sms.

"Hang kat mana dah? Aku baru sampai."

"Cilaka, dah sejam aku tunggu kat sini, baru sekarang nak sampai" Aku memaki hamun dalam hati sambil membalas sms tersebut. 

"Aku tgh lepak kat STARBUCK. Mai sini"


Punggung aku yang lentik aku labuhkan semula, saki baki air tadi aku cuba hirup seboleh mungkin. Sekaya mana pun aku, aku tak akan membazir untuk membeli air yang mahal nak mampus tu. 


"Sorry la bai, aku mangkit lambat tadi." alasan kawan aku yang baru sampai.  

Alasan yang biasa aku dah dengar dari mana-mana laki. Cik Mat aku panggil dia. Tak payah la aku bagitau nama penuh dia, dia cuma watak sampingan dalam blog ini. Dah banyak berubah dah dia, dulu berambut panjang dan berikat, sekarang nampak lebih pendek dan kemas. Gaya masih seperti dulu, dengan sebatang rokok yang berasap ditangan berseluar pendek dan berbaju kemeja. Masih romeo seperti dulu, tidak ada apa yang berubah.


"Daje, dah sejam kot aku tunggu kat sini, ang apa habaq?" balas aku dengan loghat utara yang agak pekat.


"Aku sihat-sihat ja, macam yang hang tengok aku la.Ni apa plan kita?" tanya Cik Mat yang jugak berasal dari utara.

Pertemuan kami hanya bermula di Starbuck dan berakhir di panggung wayang sambil menonton filem lawak. Laki jumpa dengan laki, what do you all can expect. Sesungguhnya minat aku hanya pada wanita.



24 comments:

CahayaCintaIlahi said...

pak lan..
oh hai pak lan hehehe
tanx drop on my blog !!
suka cara penulisan kamu.. :)

hanaahmad said...

aku igt berakhir di ranjang jugak. kah3

puteri kasih said...

saya memang tak suka menunggu orang dan juga tak suka membuat orang tertunggu...selalunya seminit pun dah rasa macam sejam..

Gi menonton filem ape tu?

Akulah Pak Lan said...

CahayaCintaIlahi:
Thanks

hanaahmad:
uisk!!dgn jantan kot..err..

puteri kasih:
Tah la..i cepat lupa sket..tambah2 kalau keluaq dengan laki..

Cik Ezy said...

first time masok cni tros jtoh hati..
bkn ngn tuan blog...
tp ngn blog ni..
penulisn yg sgt best!

kotak bulat said...

lau perempuan keluar ngan perempuan..macam2 blh buat..hehehe
laki keluar ngn laki.. itu je ke?

WARTAWAN KIKIE said...

Paklan : ehehhehe I wants to be writer's journalist (nak review and preview)cont from ur comm at my blog.....well from ur latest entry ni.. what i'd aspect just a norm met guyz... jgn lah jd BERJIWA RAKYAT MALAYSIA "STIGMA RAKYAT MALAYSIA LAKI2 : GAY, LADIES AND LADIES : LES" xmcm syial plak.... ok TQ ehehhe

WARTAWAN KIKIE said...

soe hadiah blom cek agy lh ehehe...still xd masa free...

budakkampung39 said...

aku paling benci menunggu.menunggu itu lebih penat dari bekerja
rajen bace?singgah sini...
cara nak cepat kawen
cikgu kurang ajar?
lelaki sebenarnya tak suke payudara besar

Akulah Pak Lan said...

Cik Ezy:
Jangan jatuh merata-rata sudah

kotak bulat:
ada benda yang laki sama laki saja patut tau bila depa keluaq sama-sama

WARTAWAN KIKIE:
Setiap entri i ada maksud dan nasihat yang tersurat dan tersirat. Pepandai la baca dan fahami.

budakkampung39:
nanti ada masa free aku singgah..rasanya aku dah singgah kot.

Ayie said...

aku memang suka tdo.. tdo tu ibarat nikmat yang tak terungkap dengan kata kata.. hahaha

Almade Nespesor said...

seronok baca.. mcm novel2.. ^__^

Akulah Pak Lan said...

Ayie:
Bosan kot tidoq

Almade Nespesor:
Thanks

Afsar said...

Punggung lentik yer???wakakakaka

lepak starbuck tak roger...adeh~

Bro Framestone said...

jauh bro melawat nie...

eh awat blog bro terduduk dalam list cute miut ek....

ade.. terasa cam jambu la pulak

eila said...

giler ganas pakcik la ni...

Akulah Pak Lan said...

Afsar:
Haha..selalu saja aku lepak situ

Bro Framestone:
Hahaha...jadi la kan..tak sempat nak ubah..

eila:
Mau taw

eila said...

xse...!!!!!

vampire's lovex said...

lelaki dengan bantal memang tak dapat dipisah kan..huuu. membebel pon sama,x dapat di pisah kan jugak..membebel,kalah mak limah hahaha...

tengok la cter hantu..tgk cta lawak,baik tengok badut hahaha

Akulah Pak Lan said...

eila:
:)

vampire's lovex:
hahaha...

WARTAWAN KIKIE said...

baiklah.....i faham lah pakcik.... :/

zAty =) said...

thank drop komen kat zaty :)
suke lah care penulisan pak lan , bez je bace :)

Akulah Pak Lan said...

WARTAWAN KIKIE:
Gud girl..btw stop calling me pakcik..feel like fucking shit old man

zAty =):
Thanks also

WARTAWAN KIKIE said...

*ketegak gak* baiklah pakcik... *sambil usap paha dya...*